söndag, mars 16

Hade ett sug

Japp, de hade jag.
Det smög och snirklade i hjärnan på mig,
så att inte förrens jag körde hem på natten fattade att jag hade haft ett..
Sprallade runt i lägenheten (som just nu är en byggarbetsplats)
och testade kläder.
Letade fram min gamla "stil";
hängslen,
svettband,
trasiga jeans med nitskärp.
Jag har längtat efter att klä mig så igen,
men under den tiden hade jag min riktiga supartid.
När veckorna söps igenom,
på tisdagar när vårt ställe var stängt tog man det lugnt.
Eller så satt vi hemma och drack våra Kung-öl..
I och med att stilen smög sig på mig kom oxå suget.
L jobbade men slutade 22,
hon var inte alls på att gå ut.
Vi åkte till macken ist och tryckte i oss varsin halvmeters-baguette..
Jag bekände min snålhet,
och vi garvade åt tuggummit som jag velat spara,
fast det satt fastkladdat på en servett..!
Åkte hem någon timme senare och då fattade jag att jag egentligen inte ville gå ut,
utan jag ville dricka.
Skön insikt,
men jävligt att det ligger så nära
och man lyckas lura sig själv på ett sjukt sätt.
Tack L, för att du var av!!
Har inte tackat henne på riktigt än,
men jag ska..