tisdag, mars 25

Dags igen

Snart är det dags igen..
ny artikel!
Den görs i samband med att jag hade min ett-årsdag.
Pirrigt,
för nu skall jag vara jag.
Inte Carolina,
utan mig själv.
Inte vara anonym längre,
inte skämmas längre..
Känner att jag är redo för det nu.
Det här året har gjort mig starkare
och jag har fått så mycket bra utav att vara nykter.
Mod,
självinsikt,
en gnutta av bra egoism,
bättre minne
och NOLL ångest är lite av det jag har fått på det psykiska planet.
Det fysiska består av förlängt jobb,
ny lägenhet,
nya vänner,
har blivit singel (Jo, det är faktiskt något positivt!)
och bättre ekonomi som har resulterat i ett större sparkonto!
Nu skall jag äntligen få resa,
Tyskland väntar i höst!
Turkiet finns oxå med i planerna,
så småning om!
Älskar det här livet..
visste inte att det kunde bli såhär bra!!


Åt massa godis och såg på film med L igår..
Högg in på en chokladkula och var beredd på ett kraschande mot tänderna..
MEN NEJ!
Ur den rann istället SPRIT!!
Jag har hållit mig ifrån att käka såna,
ifall det någon gång skulle falla mig in att tänka;
"Jag har ju på ett sätt redan tagit mig ett återfall genom sprit-godisarna,
så då kan jag ju lika gärna supa till på riktigt.."
Inser att jag inte kan gå genom livet
utan att någon gång råka få i mig just en SÅN godis,
och nu när det är gjort så känns det egentligen löjligt att tänka så.
Men det är ju bra att vara försiktig trots allt.
Det smaka förjävligt i vilket fall som helst.
Skrämde nästan livet ur syster när jag sa att jag hade tagit mig ett återfall..
Hon stelnade till och sa att hon drömt att jag gjort det!
Jag lugnade genom att säga som det var,
hon tyckte inte alls att det var kul..
Min kära syster..