lördag, september 8

Nej tack, jag ska inget ha.

Ikväll var det meningen att alla jobbarkompisar skulle hem till en av oss och grilla, dricka och ha det trevligt i hennes stuga. Väderprognoserna siade om regn och mycket riktigt så regnar det idag. Alla var besvikna att det inte blev av, men jag har blandade känslor. Visst, kul att umgås utöver jobbet och få bättre kontakt, speciellt då jag inte riktigt känner mig hemma i gruppen. Men frågan varför jag inte skulle dricka skulle helt klart komma upp, och ett enkelt svar som: "Nej tack, jag ska inget ha.", räcker nog inte, utan det skulle säkert bli följdfrågor. Alternativet hade varit att jag tog med mig alkoholfritt vin, men jag tror inte att jag skulle klara av att dricka det utan att sedan gå på starkvin.. Det blir att lura mig själv på något sätt. Om jag säger som det är så blir det min allra första utflaggning, och det är inte helt lätt då jag är ganska nynykter också. (6 månader den 4 september..) Men ner faller regnet, spolar mina bekymmer bort, bort, bort. För den här gången åtminstone.