måndag, maj 5

The end..

Nu har konventet tagit slut..fan.
Gick på YPAA-möte,
läskigt att sitta där med bara människor i min egen ålder.
Men så jäkla skönt samtidigt!
Jag sa nåt,
minns inte vad,
var så jäkla nervös.
Hjärtat dunkade och jag fick blackout..
Fan så jobbigt,
måste jobba på det..
verkligen.
En av killarna finns på Gotland,
men bara för ett tag till.
Fan för det oxå.
Men det finns förhoppningsvis flera unga..
men han verkade så..
så..enkel och lätt.
Ärlig.
Aja..

Köpte biljett till dansen på Kneippbyn.
Åkte dit och stod utanför i en halvtimme typ..
såg folket där inne.
Och alla hade nån.
Även om jag skulle vågat gå in,
så hade jag inte vetat vart jag skulle göra av mig själv!
Typ snurra runt några varv innanför dörren,
på darrande ben och sedan kuta därifrån!!
Så jag bangade ur och åkte hem.
Kände mig totalt misslyckad.
Låg hemma och mådde skit.
Mm, tyckte synd om mig själv oxå..

Sen mms:ade L,
"KOM Å HJÄLP".
Tyckte först att bilden föreställde en fluga,
men sen såg jag att det bara var en liten pindel!!
Jag stack dit,
och L möter mig utanför porten.
- "Jag har fånge fanskapet!"
- "Aha, vart dåra, i handen ella?"

- "Naj, uppe i lägenheten..."
Började nu ana oråd..
och FY FaaaaAAAAANNN vilket jävla spindel-as hon fångat!!


Bilden gör den inte rättvisa,
vågade bara ta en bild med blixt,
SÅ läskig va den!
Plan A var att L tog bort burken fort som attan
och att jag sedan stampade skithårt på kräket.
L ville inte paja så att solen inte skulle skina dagen efter
så det fick bli plan B.
In med ett reklampapper under burken.
Sen, fråga inte varför,
skulle vi hjälpas åt med att få ut aset.
Jag höll i burken och L pappret,
men det började ju glipa!!
Jag klämde fast bruken och pappret mot låret
och linkade mot balkongen.
L tyckte att jag annars kunde vända på burken och ha pappret som lock!
Smart idé!
Sen när spindeln kommit halva vägen i burken fick jag panik
och skrek att jag skulle slänga burkfan i golvet
om spindeln skulle gå över min hand,
trots glaset mellan oss...
Tillslut var vi på balkongen,
och där tog L över.
Ett, tu, tre så var det kast med jättespindeln över balkongräcket..
Kutade in, livrädda!
Helt sjukt löjligt,
men han va fan inte och leka med.
Vi hade tänkt gå ut men hade terapisamtal i 2 timmar,
så det var liksom ingen idé..
Så nu vet ni det,
tack vare att vi inte mosade spindelrackarn
var det stråååålande sol hela söndagen!