onsdag, april 30

Trycksvärta

In på Coop på lunchen igår,
snabbt som attan tog jag och syrran varsin Aftonbladet + bilaga.
Ville egentligen slita upp tidningen direkt och läsa,
men väntade tills vi var tillbaka på jobbet.
Värme lunchen,
satte oss till ro och började bläddra.
Och där var hon,
jag!!
Overkligt!
Bilderna var myyycket större än vad jag väntat mig
och de var superfina och artikeln var toppen!
Imorrn kommer det på nätet..
nervkittlande!


Pratade med L ikväll, om..
vad som kunde ha gått så sjukt snett i helgen.
Inser att alla mina problem inte försvunnit i och med att jag slutat dricka.
Mitt beteende är fortfarande detsamma.
Det som förut kunde skyllas på fyllan och slätas över som ett snedsteg,
var jag nu tvugen att konfrontera och stå för.
Mitt sätt att göra det som faller mig in
och inte tänka på konsekvenserna blir tuffare att hantera nu.
Förut ignorerade jag saker jag gjort
och ångesten kunde jag trycka undan.
Nu går det inte.
Jag kunde ta mig ur relationer till människor
genom att sluta höra av mig,
avsluta kontakten för alltid.
Det vill jag inte längre.
Det är svårt att stå för det man gör,
allra helst när man gör ogenomtänkta saker i nyktert tillstånd.
Svårt att erkänna att man gjorde fel och kunna bli förlåten.
Hade det gått riktigt snett hade jag äventyrat en vänskap
som inte växer på träd.
Men jag har lärt mig två saker från helgen.
1. För inte vänner bakom ljuset.
2. Det är OK att säga nej.

Är första gången på över ett år som jag har haft ångest..
and i don't like it.
Så,
skärpning nu!