måndag, april 28

No fire without a spark

En helt vanlig måndagsmorgon.
Okej, inte helt vanlig,
med tanke på helgen som varit,
men ändå.
Gjorde mig i ordning,
valde min nya tröja som jag fick av A i helgen.
07.45 ringde pappa och sa att han inte hade sett något på nätet.
Just det,
det är ju idag!
Sa att det kanske bara skulle vara i bilagan.
Totalt glömt bort det,
har inte tänkt på det på hela helgen.
Kanske var det för att det har varit en ovanligt härlig helg,
som har lett mina tankar åt annat håll?
Det har varit fullt med utgång,
loppisar,
rundtur på Gotland,
middag,
bowling,
biljard,
utgång,
loppis igen,
stadsvandring,
middag,
bowling igen,
solning
och sedan stupa i säng..
The Boss hjälpte mig att växa
några centimeter på vägen till jobbet.
Får se vad den här dagen för med sig..
Pirrigt.


You sit around getting older
there's a joke here somewhere and it's on me
I'll shake this world off my shoulders
come on baby this laugh's on me

You can't start a fire
you can't start a fire without a spark
This gun's for hire
even if we're just dancing in the dark


/Bruce Springsteen - Dancing in the dark