tisdag, mars 4

Ett helt år

Idag har det gått exakt ett år sedan jag slutade att dricka.
Det har gått så fort och jag har lärt mig så mycket.
Nu är jag inte längre tillsammans med pojken,
som skulle vara den man,
som skulle stötta mig
och älska mig för den jag var
och som skulle vara där när jag behövde honom.
Och det är skönt,
nu bor jag själv
och tar hand om mig,
bara mig.
Allt går så lätt,
hela året har bara snurrat på..
Därav har jag svårt att skriva här..
Det är lättare för mig att skriva av mig när jag mår dåligt.
Men det är väl något jag måste lära mig det oxå.
Att kunna skriva när allt är bra..
för det är det ju nu!

Är så stark nu,
trodde inte att jag kunde vara det.
Har nog sett mig själv som dum
men jag är fan inte det.
Den som fattar att alkoholen ställer till det,
och gör något ÅT det,
är inte dum.
Hon är smart,
är rädd om sig själv,
inser att hon är värd något mer på många plan..
Jag är glad..
och det pirrar i min mage när jag tänker på mitt nya liv.
Jag har ju ALLT framför mig..
EMBRACE LIFE!!