torsdag, december 27

I nålens öga

Länkarna hade julfest den 15:e december.
Jag är med i festkommitén,
men det var Inge och pappa
som fixade och trixade med det mesta.
(Jag har varit sjukt stressad inför julen,
inte kunnat sova på nätterna..
Så stort tack till dem två!)
Vi åt jultallrik och efter den kom gruppen Harmoni,
bestående av fyra tjejer och ett piano.
Heelt fantastiska var dem.
När de framförde "Tusen bitar" grät jag floder.
Den sången är så fin och med deras röster var det omöjligt,
iaf för mig,
att hålla tårarna borta!


Efter att de uppträtt var det dags för uppvaktningar.
Jag fick min tremånaders-nål
(har varit med i Länkarna i 5 månader,
men jag ville att mamma,
pojkvän och syster
skulle vara med när jag fick den
så jag sparade uppvaktandet tills den här kvällen.)
Det kändes skönt att få den,
men då jag varit nykter i nio månader allt som allt,
så var den här känslan över att vara stolt över sina 3 månder lite..
konstigt (?)..
Jag får se den som en niomånaders-nål istället!